Leverings Politik
Denne politik indeholder oplysninger om leveringsmetoder, leveringsfrister og gebyrer, der gælder for ordre på vores produkter, der er foretaget via vores hjemmeside, telefonisk eller via email.
Leveringstid
I de opgivne leveringstider tages der forbehold for force majeure og alle forsinkelser. Forsinket levering berettiger ikke køber til at ophæve handelen eller til at kræve erstatning.
Gratis fragt
Vi levere gratis i hele Danmark (dog kun til brofaste øer). Leveringsgebyrer til Grønland og Færøerne beregnes separat for hver ordre.
Leveringsprocedure
Som regel levere vi din træhytte på en sekshjulet lastbil. Vores leveringsteam bruger Hi-Ab køretøjer med en aflæsningskran til nem og sikker aflæsning. Levering foregår ved vejkanten, selvom vi altid bestræber os på, at levere din bjælkehytte så tæt på den ønskede placering som muligt.
På grund af køretøjernes vægt og udvidede sikkerheds støttearme kan vores leveringskøretøjer kun køre i hårdt underlag og er ikke i stand til at køre ind i din have, over blødt underlag eller over marker. For at sikker aflæsning kan ske, har vi brug for tilstrækkelig plads og adgang til lastbilen og aflæsningskranen til at manøvrere. Sørg for, at du fortæller chaufføren, hvor træhytten skal placeres, så den ikke står i vejen for nogen. Vi har nemlig ikke mulighed for at komme tilbage og flytte den, når først vores køretøj har forladt din ejendom. Hvis du har spørgsmål vedrørende påkrævet adgang, så bedes du kontakte os på telefon eller pr mail.
Det er vigtigt, at vi ved, at der er plads nok til sikker aflæsning. Fortæl os om eventuelle adgangsbegrænsninger, du måtte have til din ejendom, og glem ikke at tænke på ting som lav frihøjde med lavthængende træer eller lignende.
Vi har aldrig ikke kunne levere en træhytte på den ønskede adresse. Men vi har nogle gange været nødt til at levere på en anden måde eller planlægge din levering ved at sikre, at lastbilen ikke læsses i mere end den maksimale frihøjde. Har vi til gengæld ikke har en ordentlig advarsel om problematikkerne omkring leveringsstedet, så risikere vi at skulle afbryde leveringen, og du vil blive opkrævet et gebyr for genlevering.
Vær specifik om, hvor det er mest bekvemt for os at aflæsse din træhytte. Vi bestræber os på, at overholde dine retningslinjer. På grund af træhyttens størrelse og vægt, så er det ikke altid muligt for os at placere din træhytte nøjagtigt, hvor du gerne vil have den.
Vær opmærksom på, at hvis der er mere end 20 meter fra, hvor træhytten bliver læsset af til der, hvor træhytten skal stå, så skal du enten selv stå for flytningen af træhytten fra aflæsningsstedet til der, hvor træhytten skal stå. Eller du kan tilkøbe, at vores installationsteam flytter træhytten fra aflæsningsstedet til der, hvor træhytten skal stå. Bemærk, at dette kan kun tilkøbes, hvis vores installationsteam skal samle træhytten. Kontakt os for at få en pris på dette.
Hvis du mener, at der er begrænsninger eller potentielle adgangsproblemer, der kan opstå under leveringen, så bedes du kontakte vores team, så vi kan rådgive dig om den mest passende løsning.
Telefonnummeret som du angiver i din bestilling SKAL være et, hvor vi kan nå dig i arbejdstiden før og på leveringsdagen. Du vil blive kontaktet af vores team inden levering for at aftale en praktisk leveringsdato og planlægge installationen, hvis det er en ydelse, du har tilkøbt.
Bare rolig, vi leverer aldrig din træhytte uden først at kontakte dig! Vi vil altid forsøge at give dig et rimeligt estimat for leveringstiden på dagen, men vær opmærksom på, at vores lastbiler er udsat for forsinkelser i vejtrafikken og problemer som f.eks en vanskelig levering forårsaget af vanskelig adgang. Det kan forvolde et skrid i tidsplanen.
Vores træhytter kommer pakket i en vejrbestandig emballage. Det gør det muligt at opbevare dine materialer udenfor i flere uger, inden du eller vi samler din træhytte.
Andre oplysninger
Alle leveringer skal modtages personligt på leveringsadressen eller af en udpeget person, og der skal gives en underskrift.
Hvis dine produkter forbliver uleverede til trods for at vores leveringsudbyder gør mindst 1 forsøg på at levere, så sender vi dig en note med instruktioner om, hvordan du kan hente dine produkter. Herunder en frist for afhentning. Vi kan aftale at lave en genlevering af produktet, men vi forbeholder os retten til at opkræve dig de faktiske omkostninger ved genlevering, selv når den oprindelige levering var gratis.
En vejledende liste over de situationer, hvor en manglende levering vil blive betragtet som kunden skyld er beskrevet nedenfor:
- Du angav den forkerte leveringsadresse
- Der er en fejl i den adresse, du har angivet
- Adressen for levering er ikke tilgængelig
- Adressen til levering er ikke sikkert tilgængelig
- Der er ingen person på adressen til at give en underskrift som accept på levering